zobacz: przerywnik.pl autogielda.pl e.autogielda.pl
Czwartek, 28 Marca 2024, Imieniny obchodzą: Aniela, Sykstus, Joanna
Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: MERCEDES ACTROS 1845 ciągnik siodłowy cena: 120 909,00 PLN, miejscowość: Środa Śląska, data: 2024-03-28, ...szczegóły
GALERIA
NAPISZ DO ODJAZD-u
Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
NAJNOWSZE
Kto płaci najmniej za OC w grudniu 2017 r.? (21-12-2017)
Jeśli masz wolne 100.000 Euro i lubisz się ścigać, to auto dla Ciebie (20-12-2016)
Nowy Przedłużony Volkswagen Tiguan Allspace (20-12-2016)
Mitsubishi Outlander PHEV – hybrydowe auto dla przedsiębiorców dbających o ekologię (20-12-2016)
DOSTAWCZAK NA PRĄD Z PRZYZWOITYM ZASIĘGIEM? CZEMU NIE (16-12-2016)
Nowe RENAULT ZOE (13-12-2016)
Fuso Canter E-CELL zmienia się w Fuso eCantera: nowa nazwa oznacza trzecią generację pierwszego na świecie lekkiego samochodu ciężarowego z napędem czysto elektrycznym i stanowi w krótkiej serii ważny krok na drodze ku produkcji seryjnej. eCanter różni się technicznie w dużym stopniu od poprzednika i korzysta z bogatych doświadczeń zdobytych podczas testów pojazdów drugiej generacji prowadzonych z udziałem klientów, a także z obniżonych kosztów technologicznych akumulatorów i podzespołów. Zostanie zaprezentowany podczas targów pojazdów użytkowych IAA 2016.
Fuso eCanter ze swoim lokalnie bezemisyjnym napędem nie tylko odciąży centra miast od emisji spalin i hałasu, ale także będzie ekonomicznie atrakcyjną alternatywą dla silnika wysokoprężnego. Ze względu na obniżone koszty technologiczne, eCanter w momencie wprowadzenia na rynek będzie mógł być oferowany w konkurencyjnej cenie, która dzięki niższym kosztom eksploatacji w stosunku do porównywalnego silnika wysokoprężnego umożliwi klientom amortyzację w ciągu mniej niż trzech lat.
W nowym modelu eCanter zastosowanie znajduje nowy, synchroniczny silnik elektryczny z magnesami stałymi o imponującej mocy 185 kW i momencie obrotowym 380 Nm. Moc przenoszona jest na oś tylną w sprawdzony sposób za pomocą jednostopniowej skrzyni biegów.
Samochód, który swoją premierę świętuje na targach IAA, wyróżnia się pojemnością akumulatorów wynoszącą 70 kWh. W zależności od zabudowy, załadunku i profilu zastosowania, jego zasięg wynosi ponad 100 km bez stacjonarnego ładowania. Akumulatory dzielą się na pięć pakietów: jeden pośrodku ramy bezpośrednio za kabiną oraz po dwa kolejne z lewej i prawej strony ramy. Są to chłodzone wodą akumulatory litowo-jonowe. W parze z nimi idą wysoka trwałość, duża wydajność (przede wszystkim przy wysokich temperaturach zewnętrznych) oraz kompaktowa konstrukcja pakietów. Na uwagę zasługuje doskonały bilans masowy modelu eCanter: nośność podwozia 7,49-tonowej ciężarówki wynosi 4,63 t na zabudowę i ładunek.
Dla planowanej małej serii przewidziane są indywidualne pakiety od trzech do sześciu zestawów akumulatorów po 14 kWh. Umożliwia to dopasowanie Fuso eCantera do poszczególnych wymagań klientów w zakresie zasięgu, ceny i masy. Koncepcja ta opiera się na założeniu poczynionym podczas testów z udziałem klientów, że niektórzy z nich potrzebują mniejszego zasięgu, a za to większej ładowności, podczas gdy inni mogą zrezygnować z dużej ładowności na rzecz większego zasięgu (więcej zestawów akumulatorów).
Równie zindywidualizowane są możliwości ładowania: 80 procent pojemności w ciągu jednej godziny z użyciem prądu stałego i stacji szybkiego ładowania lub alternatywnie 100 procent w ciągu siedmiu godzin z użyciem prądu zmiennego. W przyszłości będzie możliwe szybkie ładowanie z mocą 170 kW, co oznacza 80 procent pojemności akumulatora w ciągu pół godziny. Ładowanie odbywa się za pomocą znormalizowanej wtyczki Combo 2 (zwanej także wtyczką CCS).
Wyniki rocznych testów praktycznych z udziałem elektrycznego Cantera drugiej generacji pokazują, że można tutaj zaoszczędzić około 1000 Euro na 10 000 km w porównaniu do pojazdu z silnikiem wysokoprężnym. Dodatkowym atutem są niższe o około 30 procent koszty serwisowania, czyniące Fuso ekonomicznym rozwiązaniem dla klientów: planowana cena sprzedaży umożliwia amortyzację dodatkowych kosztów zakupu w ciągu mniej niż trzech lat. Dzięki temu pojazdy te sprawdzają się w codziennej eksploatacji w krótkodystansowym transporcie dostawczym oraz w transporcie śródmiejskim.
Swoją premierę światową Fuso eCanter świętuje na targach IAA jako zapowiedź małej serii, która będzie dostępna dla klientów w Europie, USA i Japonii od 2017 roku. Pojazd wystawowy wyróżnia atrakcyjnie zindywidualizowany design, reflektory LED oraz specjalnie skonstruowana osłona przednia i zderzak, a także nowo zaprojektowane wnętrze z centralnym, wyjmowanym tabletem z funkcjami âconnectivityâ. Szeroka, komfortowa kabina polakierowana jest w kolorze niebieski metalik, podobnie jak pełne osłony boczne. Szklana podłoga zabudowy kufrowej pojazdu targowego pozwala oglądać układ napędowy i akumulatory.
SZUKAJ
OGŁOSZENIA
Redakcja: raklama@autogielda.pl
Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA