zobacz:  przerywnik.pl   autogielda.pl   e.autogielda.pl

Czwartek, 18 Kwietnia 2024, Imieniny obchodzą: Apoloniusz, Bogusława, Bogusław

ds

Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: AUDI A6 cena: 79 999,00 PLN, miejscowość: Piaseczno, data: 2024-04-18, ...szczegóły

NAPISZ DO ODJAZD-u

Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją

reklama@autogielda.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Drukuj AAA
Fot. Audi;

Fot. Audi

Audi A6 (od 2004 r.)

Marcin Majski


Auta stają się coraz większe. Kiedyś umownie przyjęto, że klasa średnia to auta o długości ok. 4.5 m, klasa średnia wyższa rozpoczynała się od 4.7 do ok. 4.8 m, a samochody luksusowe nieznacznie przekraczały wartość 5 m

Dzisiejsze Audi A6 (4F2) liczy aż 4.91 m. To doskonałe i dopracowane auto klasy średniej wyższej, któremu dużo bliżej do nieco większego A8 niż do krótszego aż o 34 cm modelu A4. Mało wprawieni mogą nawet poprzez bardzo podobną atrapę chłodnicy pomylić A6 z luksusowym A8. Karoseria, mimo upływu już 6 lat od wejścia na rynek, wciąż wygląda świeżo. Jest masywna, ale jednocześnie wiele w niej elegancji i sportowych akcentów. Po otwarciu drzwi, których konstrukcja bardziej przypomina nam drzwi od sejfu rozciąga się przed nami fantastyczny widok. Wszystkie materiały wewnątrz są bardzo dobrej jakości, choć niestety sporadycznie użytkownicy uskarżają się skrzypienia elementów plastikowych z tyłu auta.

Największa zmianą w stosunku do poprzedniej generacji jest zastosowanie zintegrowanego systemu sterowania MMI. Trzeba się na początku do niego przyzwyczaić, ale znacząco podnosi on komfort podróżowania. Za pośrednictwem jednego dużego pokrętła i kilku przycisków szybko nauczymy się włączać i wyłączać urządzenia nie odrywając wzroku od drogi. Zrezygnowano też z tradycyjnego hamulca ręcznego obsługiwanego dźwignią. Tu znajdziemy tylko przycisk uruchamiający elektrohydrauliczny hamulec postojowy.

Z uwagi na szeroką paletę jednostek skupimy się tylko na kilku, ale za to najbardziej rekomendowanych. Najchętniej poszukiwanymi na rynku są jednostki wysokoprężne. Wbrew pozorom klienci wybierają większą wersję 2.7- lub 3-litrową, obie sześciocylindrowe. Jednostka 2.7 dysponuje mocą 180 koni. To w zupełności wystarczy dla większości użytkowników, bowiem wartości przyspieszenia są na poziomie mocnej jednostki benzynowej. Jeszcze lepsze wrażenia z jazdy zapewnia mocniejsza 3-litrowa 225 konna. Obie wersje bez trudu rozpędzają się do swoich prędkości maksymalnych, czyli ponad 230 km/h. Niestety, pomimo zaawansowanej techniki wtrysku bezpośredniego, przy dynamicznej jeździe A6 z tymi motorami potrafi spalić ok. 9-10 l/100 km. Jeśli zaś z umiarem naciska się pedał gazu, na tym samym dystansie wystarczy 7-8 l.

Dużo mniej na rynku jest wersji 2.0 TDI. Cechują się mniejszą kulturą pracy, a to z tej prostej przyczyny, że mają tylko cztery cylindry. Były one w dwóch wersjach mocy: 121- i 140-konnej. Nie należy obawiać się, że silnik dwulitrowy zrobi z flagowej A6 zawalidrogę. Nic z tych rzeczy. Obie dość dziarsko sobie radzą z tak dużym i ciężkim nadwoziem, ale już na autostradzie powyżej 150-160 km/h silnik nie ma tyle impetu.

Wszystkie silniki dieslowskie są bardzo ciche. Dotyczy to zarówno odgłosu ich pracy na zewnątrz jak i wewnątrz. W kwestii wyciszenia wnętrza jest tu spora różnica pomiędzy A6 a mniejszym A4. Jest też kilka ciekawych silników benzynowych. Rekomendowane są sześciocylindrowe 2.4 177 KM oraz 3.2 FSI o mocy 255 KM. Jazda autami wyposażonymi w te silniki sprawia jeszcze większą przyjemność, bowiem tu wyciszenie jest wręcz wzorowe. Ciekawszą z nich jest 3.2-litrowy, ponieważ został wyposażony we wtrysk bezpośredni, co w założeniu miało obniżyć zużycie paliwa. Mamy tu ponadto zmienne fazy rozrządu oraz wałki rozrządu napędzane łańcuchem. 100 km/h 3.2 FSI osiąga już po 7.6 s, a prędkość maksymalna ograniczona została elektronicznie do 250 km/h.

Dziś ceny A6 znacznie spadły, ale wciąż chcąc kupić najstarsze egzemplarze trzeba zapłacić dużo, bo minimum ok. 50 tys. zł. A6 sprawia trochę więcej problemów niż konkurencyjne BMW serii 5. Diesle trapią usterki turbiny oraz defekty pompy oleju. Występują kłopoty z działaniem elektroniki, głównie z fabryczną nawigacją. Jej niepoprawne działanie spowodowane jest wadliwą anteną i sterownikiem. Bardzo podatne na wszelkie uszkodzenia są wewnętrzne listwy aluminiowe na drzwiach i desce rozdzielczej. Ceny części zamiennych: klocki hamulcowe 233 zł, tarcza hamulcowa 280 zł, amortyzator przedni 388 zł, tylny 381 zł, sprzęgło kompletne 1173 zł.

SZUKAJ

NASZE GAZETY

OGŁOSZENIA

cena: 84 999,00 PLN

data: 2024-04-18

cena: 7 999,00 PLN

data: 2024-04-18

cena: 17 999,00 PLN

data: 2024-04-18

cena: 31 999,00 PLN

data: 2024-04-18

cena: 137 206,00 PLN

data: 2024-04-18

cena: 82 999,00 PLN

data: 2024-04-18

cena: 99 999,00 PLN

data: 2024-04-18

cena: 59 999,00 PLN

data: 2024-04-18

cena: 149 000,00 PLN

data: 2024-04-18

cena: 79 999,00 PLN

data: 2024-04-18


 

NASZE SERWISY

Autogielda  Odjazd  M2 Planeta zwierząt  Erotyka

Redakcja: raklama@autogielda.pl

Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA