zobacz:  przerywnik.pl   autogielda.pl   e.autogielda.pl

Sobota, 21 Października 2017, Imieniny obchodzą: Urszuli, Celiny, Hilarego

ds

Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: AUDI A4 kombi cena: 51 414,00 PLN, miejscowość: Środa Śląska, data: 2017-10-20, ...szczegóły

NAPISZ DO ODJAZD-u

Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją

reklama@autogielda.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Audi komunikuje się z sygnalizacją uliczną. Na razie tylko Audi A4 i Q7 i tylko w Las Vegas, ale początki zawsze są trudne


Audi kontaktuje się z sygnalizacją świetlną

Gdy kierowca wie, kiedy sygnalizacja zmieni się ze światła czerwonego na zielone, jego jazda jest spokojniejsza i z pewnością bardziej ekonomiczna. Audi to pierwsza na świecie marka samochodĂłw, ktĂłra skomunikowała pojazd z miejską infrastrukturą. To kolejny ważny krok na drodze ku autonomicznej jeździe. W Las Vegas (USA), startuje właśnie system pozwalający wyświetlać najbliższe fazy sygnalizacji świetlnej bezpośrednio w Audi A4 i w Audi Q7. Inne amerykańskie miasta już wkrĂłtce dołączą do Las Vegas, a cztery pierścienie planują także wdrożenie systemu w Europie. Usługa „informacja o sygnalizacji ulicznej” optymalizuje przepływ ruchu, pozwala zaoszczędzić cenny czas i chroni środowisko.

Audi of America nawiązało wspĂłłpracę z kilkoma metropoliami Ameryki PĂłłnocnej, z ktĂłrymi wspĂłlnie tworzy infrastrukturę niezbędną do wdrożenia usług typu car-to-X. „Nasze samochody po raz pierwszy są w stanie w czasie rzeczywistym wymieniać dane z infrastrukturą uliczną. Kierowca może dopasować styl prowadzenia do aktualnej sytuacji drogowej, może więc jechać spokojniej i cały czas kontrolować sposĂłb jazdy” - mĂłwi Andreas Reich, szef działu bazowego rozwoju elektroniki w Audi AG. „Łącząc poszczegĂłlne modele Audi z infrastrukturą smart cities - inteligentnych miast, zwiększamy wydajność energetyczną. Kolejne usługi typu car-to-X, uczynią z samochodu jeszcze bardziej interaktywne narzędzie mobilne. Zwieńczeniem całego procesu będzie jazda autonomiczna.”



Na początek, w funkcję tą wyposażane będą wszystkie modele Audi A4 i Q7 produkowane na amerykański rynek od czerwca 2016, na ktĂłrych pokładzie znajduje się Audi connect. Miejskie centra zarządzania ruchem ulicznym na terenie StanĂłw Zjednoczonych przekazywać będą odpowiednie dane dotyczące sygnalizacji świetlnej do partnera projektu, firmy Traffic Technology Services TTS. Tutaj odpowiednio będą przetwarzane i przesyłane w czasie rzeczywistym do komputera pokładowego samochodu marki Audi z wykorzystaniem szybkiego łącza, np. standardu 4G/LTE.



Pierwsza funkcja usługi car-to-X „informacja o sygnalizacji ulicznej” nazywa się „time-to-green”, czyli „czas do zielonego”. Kierowca widzi w Audi virtual cockpit lub na wyświetlaczu danych na szybie head-up display, czy jest w stanie dojechać z dozwoloną prędkością do kolejnego sygnalizatora na ktĂłrym pali się zielone światło. Jeśli nie, sekundnik odlicza czas do kolejnej fazy zielonego światła, a kierowca może zawczasu zdjąć nogę z gazu. Pilotażowe projekty prowadzone w Europie pokazały, że dzięki informacji o zmianie sygnalizacji, kierowcy jeżdżą bardziej przewidywalnie, co pozytywnie wpływa na płynność ruchu ulicznego. „W naszych testach, ilość samochodĂłw, ktĂłre muszą się zatrzymać podczas jazdy w ruchu ulicznym, spadła o blisko 20 procent. Pozwala to zaoszczędzić czas, a na dodatek w ramach projektu pilotażowego przyniosło oszczędności w spalaniu paliwa rzędu około 15 procent” - mĂłwi Michael Zweck, kierownik projektu Audi „informacja o sygnalizacji ulicznej”.



Klienci Audi będą mogli skorzystać z tych usług w pierwszej kolejności. W przyszłości, z wynikĂłw prac badawczych prowadzonych przez specjalistĂłw z Ingolstadt korzystać będą mogły rĂłwnież inne marki. Rosnąca popularność tego rozwiązania pomoże miejskim inżynierom ruchu lepiej zrozumieć przyczyny korkĂłw i optymalnie regulować sygnalizację świetlną.



„Informację o sygnalizacji ulicznej” będzie można rĂłwnież w przyszłości skomunikować z inteligentną nawigacją i wykorzystać ją do wdrożenia nowych koncepcji napędu. W ten sposĂłb „zielone fale” mogą stać się elementem optymalizacji trasy wytyczanej przez nawigację. System otwiera rĂłwnież możliwość wykorzystania go w samochodach typu Audi e-tron. Gdy pojazd taki dojeżdżałby do czerwonych świateł, jego energia hamowania mogłaby być wykorzystana do ładowania akumulatora.



Audi zamierza wdrożyć taki system także w Europie. Projekty pilotażowe prowadzone były już w Berlinie, Ingolstadt, Garmisch-Partenkirchen czy w Weronie. W samym tylko Berlinie, z systemem połączono blisko 700 sygnalizatorĂłw w centrum miasta. Niestety na Starym Kontynencie brakuje jednolitych standardĂłw danych i cyfrowej infrastruktury: „W Europie używa się rĂłżnych systemĂłw sterowania ruchem, ponieważ na przestrzeni lat infrastruktura rozwijała się tu lokalnie i jest mocno zdecentralizowana. Pracujemy nad tym, by dostępne dane ujednolicić. Potem „informację o sygnalizacji ulicznej” moglibyśmy zaoferować rĂłwnież tutaj” - zapowiada Michael Zweck.

SZUKAJ

NASZE GAZETY

OGŁOSZENIA

cena: 2 500,00 PLN

data: 2017-10-20

cena: 45 756,00 PLN

data: 2017-10-20

cena: 101,00 PLN

data: 2017-10-20

cena: 18 500,00 PLN

data: 2017-10-20

cena: 56 211,00 PLN

data: 2017-10-20

cena: 1 600,00 PLN

data: 2017-10-20

cena: 38 000,00 PLN

data: 2017-10-20

cena: 39 900,00 PLN

data: 2017-10-20

cena: 21 900,00 PLN

data: 2017-10-20

cena: 9 900,00 PLN

data: 2017-10-20


 

NASZE SERWISY

Autogielda  Odjazd  M2 Planeta zwierząt  Erotyka

Redakcja: raklama@autogielda.pl

Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA