zobacz: przerywnik.pl autogielda.pl e.autogielda.pl
Niedziela, 19 Maja 2024, Imieniny obchodzą: Mikołaj, Piotr, Urban
Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: RENAULT CLIO hatchback cena: 43 900,00 PLN, miejscowość: Wrocław, data: 2024-05-19, ...szczegóły
GALERIA
NAPISZ DO ODJAZD-u
Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
NAJNOWSZE
Kto płaci najmniej za OC w grudniu 2017 r.? (21-12-2017)
Jeśli masz wolne 100.000 Euro i lubisz się ścigać, to auto dla Ciebie (20-12-2016)
Nowy Przedłużony Volkswagen Tiguan Allspace (20-12-2016)
Mitsubishi Outlander PHEV – hybrydowe auto dla przedsiębiorców dbających o ekologię (20-12-2016)
DOSTAWCZAK NA PRĄD Z PRZYZWOITYM ZASIĘGIEM? CZEMU NIE (16-12-2016)
Nowe RENAULT ZOE (13-12-2016)
Na podstawie mat. prasowych Renault Polska oprac. Jmac
Jak więc jeździć po drodze pełnej dziur? Jeśli można, dziury należy omijać. Omijać pod warunkiem, że nie naraża się w ten sposób bezpieczeństwa własnego, ani innych uczestników ruchu. To musi być manewr spokojny i precyzyjny, gdyż pośpiech i nerwowość mogą doprowadzić do dramatu. Gdy nie ma możliwości ominięcia dziury, to dojeżdżając do uszkodzonej nawierzchni, kierowca powinien maksymalnie zwolnić i dodatkowo, tuż przed dziurą, zdjąć nogę z hamulca, co odciąży przód samochodu. Podczas hamowania przednie amortyzatory są ugięte i nie spełniają swojego zadania. W takiej sytuacji energia uderzenia przenosi się na zawieszenia i koła samochodu. - Dobrze jest też wcisnąć sprzęgło, aby chronić przed energią uderzenia skrzynię biegów i silnik - radzą trenerzy.
Warto też wiedzieć, że na dziurę należy wjeżdżać z wyprostowanymi, a nie ze skręconymi kołami, gdyż jazda na wyprostowanych kołach zapewnia mniejsze obciążenie układu kierowniczego samochodu. - Jeśli wyrwa jest bardzo duża, najlepiej najechać na nią każdym kołem po kolei, a nie kołami jednej osi jednocześnie - zalecają trenerzy ze Szkoły Jazdy Renault.
Kłopotów nie powinna również sprawiać dziura znajdująca się na zakręcie lub na łuku. Jeśli nie można jej bezpiecznie ominąć, to należy najechać na nią kołem od wewnętrznej strony zakrętu, np. lewym kołem w lewym zakręcie. - Koła od strony zewnętrznej są znacznie bardziej obciążone i gorzej zniosą nierówności - wyjaśniają trenerzy.
ZAPYTAJ NASZYCH EKSPERTÓW
O niejasne przepisy ruchu drogowego. O zagadnienia techniczne. O ubezpieczenie samochodu. O auta używane. O wszystko, co związane z motoryzacją.
Kliknij tutaj, żeby wysłać pytanie.
SZUKAJ
OGŁOSZENIA
Redakcja: raklama@autogielda.pl
Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA