zobacz: przerywnik.pl autogielda.pl e.autogielda.pl
Czwartek, 2 Maja 2024, Imieniny obchodzą: Anatol, Zygmunt, Anastazy
Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: RENAULT ARKANA cena: 109 999,00 PLN, miejscowość: Piaseczno, data: 2024-05-02, ...szczegóły
GALERIA
NAPISZ DO ODJAZD-u
Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
NAJNOWSZE
Kto płaci najmniej za OC w grudniu 2017 r.? (21-12-2017)
Jeśli masz wolne 100.000 Euro i lubisz się ścigać, to auto dla Ciebie (20-12-2016)
Nowy Przedłużony Volkswagen Tiguan Allspace (20-12-2016)
Mitsubishi Outlander PHEV – hybrydowe auto dla przedsiębiorców dbających o ekologię (20-12-2016)
DOSTAWCZAK NA PRĄD Z PRZYZWOITYM ZASIĘGIEM? CZEMU NIE (16-12-2016)
Nowe RENAULT ZOE (13-12-2016)
Na podstawie mat. prasowych Renault Polska oprac. Jan Mak
Przy pojemności 1598 cm3 silnik ten rozwija moc 160 KM i osiąga aż 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pod względem osiągów plasuje go w kategorii silników 2-litrowych. To pierwszy taki przykład wśród silników 1,6 l, wyróżniający się obniżonym o 25% zużyciem paliwa i emisją CO2.
Silnik ten oferuje sporo mocy i wysoki moment obrotowy już przy niskich wartościach prędkości obrotowej. Jednoczenie wraz z przyrostem tejże prędkości płynnie rośnie moc . To zasługa dwóch turbosprężarek:
- pierwsza o bardzo małej bezwładności pozwala na uzyskanie znacznego momentu obrotowego dostępnego już przy niskich prędkościach obrotowych sprawiając, że auto napędzane przez ten silnik dynamicznie przyspiesza. Gwarantujące elastyczną i dynamiczną jazdę 90 proc. momentu obrotowego jest dostępne już przy 1.500 obr./min,
- druga włącza się sekwencyjnie po pierwszej i umożliwia bezproblemowe osiągniecie wysokiej mocy przy wyższych prędkościach obrotowych, której szczyt - 160 KM - osiąga przy 4.000 obr./min, zapewniając niezachwiane przyśpieszenie aż do maksymalnych obrotów (warto dodać, że szczytowa moc osiąga wartość 100 KM z litra pojemności skokowej, a to jest naprawdę znakomite osiągnięcie).
W efekcie silnik pracuje zawsze w optymalnych wartościach prędkości obrotowej, co ma bezpośredni wpływ na obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2.
Przy budowie silnika Energy dCi 160 Twin Turbo skorzystano z doświadczeń zdobytych w Formule 1. Dowodzą tego takie rozwiązania, jak poprzeczny układ przepływu wody w celu wydajniejszego chłodzenia komory spalania, pierścienie tłokowe U-Flex dostosowujące się formą do zmian ścian cylindrów wynikających ze zmian temperatury i ciśnienia, co pozwala uzyskać kompromis między wydajnością i tarciem, czy zmniejszające tarcie wykończenie popychaczy DLC (Diamond Like Karbon)
Silnik 1.6 l Energy dCi 160 Twin Turbo jest wyposażony w układ wtryskowy o ciśnieniu 1.800 barów, przystosowany do współpracy z układem podwójnego doładowania. Spełnia on wymagania normy czystości spalin Euro 6b dzięki katalizatorowi tlenków azotu NOx Trap i układowi regeneracji filtra cząstek stałych.
Dzięki swoim wysokim osiągom silnik ten będzie w stanie skutecznie napędzać samochody o znacznych rozmiarach. Będzie on w szczególności montowany w przyszłych modelach Renault z segmentów C i D.
SZUKAJ
OGŁOSZENIA
Redakcja: raklama@autogielda.pl
Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA