zobacz:  przerywnik.pl   autogielda.pl   e.autogielda.pl

Sobota, 24 Października 2020, Imieniny obchodzą: Marty, Marcina, Rafała

ds

Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: SKODA OCTAVIA Navi Xenon-Led Park Asist cena: 46 900,00 PLN, miejscowość: Jelenia Góra, data: 2020-10-23, ...szczegóły

NAPISZ DO ODJAZD-u

Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją

reklama@autogielda.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Inteligentne samochody w mieście przyszłości


Stowarzyszenie badawcze UR:BAN (Przestrzeń Miejska: Prawne Aspekty Systemów Asystujących i Zarządzania Siecią) po czterech latach pracy przedstawiło w Düsseldorfie wyniki swoich badań. Zaprezentował je dział badawczy Volkswagena wraz z 31 partnerami. W projekcie uczestniczą: Adam Opel AG, Audi AG, BMW AG, BMW Forschung und Technik GmbH, Robert Bosch GmbH, Niemiecki Urząd Drogowy, Continental Automotive GmbH, Continental Safety Engineering International GmbH, Continental Teves AG &Co. oHG, Daimler AG, Niemieckie Centrum Lotnictwa i Lotów Kosmicznych, Instytut Frauenhof, GEVAS Software GmbH, Heusch/Boesefeldt GmbH, Wyższa Szkoła Techniczna i Ekonomiczna w Kraju Saary, ifak Magdeburg e.V., MAN Truck & Bus AG, PTY Group, Instytut Pojazdów RWTH Aachen, Stolica Landu Düsseldorf, miasto Kassel, politechnika w Brunszwiku, politechnika w Chemnitz, politechnika w Monachium, TomTom Development Germany GmbH, TRANSVER GmbH, Uniwersytet Bundeswehry w Monachium, uniwersytety Duisburg-Essen, Kassel i Würzburg oraz Volkswagen AG. Podwykonawcami są ponadto liczne instytuty uniwersyteckie i badawcze, a także mniejsze i średnie przedsiębiorstwa

Łączny budżet projektu wynosi 80 milionów euro. Połowę tego budżetu zapewniło niemieckie ministerstwo gospodarki i energii w ramach trzeciego rządowego programu badawczego dotyczącego komunikacji.

Inteligentne i współpracujące z kierowcą systemy, które w przyszłości będą wykorzystywane przez pojazdy poruszające się w mieście, umożliwią kierowcom bezpieczne, wolne od stresu i szybkie poruszanie się w gęstym miejskim ruchu.



Projekt pierwszy: Inteligentni asystenci kierowcy

W ramach projektu „Inteligentni asystenci” dział badawczy Volkswagena opracował innowacyjne systemy asystujące, które wspierają kierowcę podczas jazdy w mieście, informują go odpowiednio wcześnie, proponują wykonanie właściwych manewrów, a w razie potrzeby nawet ingerują w zachowanie pojazdu. Systemy te wpływają na ruchy kierownicą oraz na operowanie pedałami gazu i hamulca. Czuwają także nad manewrem zmiany pasa ruchu i w ten sposób skutecznie wspierają kierowcę w przezornej, bezpiecznej i swobodnej jeździe po mieście, dopasowując się do zmiennych sytuacji.

I tak na przykład, „asystent zmiany pasa ruchu” podczas zmiany pasa na zatłoczonych drogach przelotowych i wylotowych z miasta pomaga kierowcy poprzez aktywną ingerencję w przyspieszanie, hamowanie czy operowanie kierownicą. Podczas tego manewru pojazd „obserwuje” inne pojazdy znajdujące się dookoła (360 stopni) i pomaga kierowcy odpowiednimi sygnałami oraz ruchem kierownicy, gdy ten wybiera i wjeżdża w lukę między samochodami na sąsiednim pasie.

Z kolei „asystent jazdy w ciasnych miejscach” ma za zadanie pomóc kierowcy, gdy drogę blokują przeszkody (np. gdy parkujące pojazdy całkowicie lub częściowo blokują pas ruchu), pozostawiając jedynie bardzo wąskie miejsce na przejazd. W zaawansowanej wersji systemu Lane Assist, (który istnieje już w ofercie dla aktualnych modeli) czujniki 3D rozpoznają przeszkody na sąsiednim pasie oraz na tym, po którym właśnie porusza się auto. System sprawdza, czy jest możliwy bezpieczny przejazd i pomaga kierowcy wykonując odpowiednie ruchy kierownicą, gdy ten przejeżdża obok przeszkody - oczywiście utrzymując od niej bezpieczną odległość.

System doradzający właściwą prędkość zależnie od otoczenia pomaga kierowcy dobrać właściwą prędkość jazdy w konkretnym miejscu. Aktywny pedał gazu dotyka stopy kierowcy w odpowiedni sposób sygnalizując, że powinien on przyspieszyć lub zwolnić, np. dojeżdżając do sygnalizacji świetlnej.

„Asystent hamowania awaryjnego” poprzez ingerencję w działanie hamulca i kierownicy zmniejsza podczas jazdy w mieście ryzyko kolizji lub w ogóle do niej nie dopuszcza.

Systemy asystujące wyręczają kierowcę w wielu manewrach oraz zwiększają komfort, ale też przyczyniają się do wzrostu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Dział badawczy Volkswagena zajmujący się analizą wypadków oceniał możliwości systemów w dziedzinie ograniczenia skutków i wyeliminowania tego rodzaju zdarzeń.



Projekt drugi: Człowiek i ruch drogowy

W ramach tego projektu dział badawczy koncernu Volkswagen pracował nad nowoczesną współpracą między człowiekiem a samochodem. Inteligentny kanał komunikacyjny filtruje informacje, selekcjonuje je według ważności oraz przedstawia kierowcy, gdy ten ich potrzebuje. Tym samym w znaczący sposób przyczynia się do tego, by kierowca prowadził auto z należną przezornością, pozwala zniwelować potencjalnie niebezpieczne sytuacje, a także sprawia, że kierowca może kierować pojazdem tak, by ten emitował jak najmniej szkodliwych substancji.



Projekt trzeci: Połączony system ruchu drogowego

Badania prowadzono także w ramach tego projektu. Dział badawczy Volkswagena na bazie komunikacji Car-to-X stworzył rodzaj nawigatora, którego zadaniem jest poprawa płynności ruchu na skrzyżowaniach. System asystujący informuje kierowcę o sytuacji na konkretnym skrzyżowaniu, wspiera go proponując najlepsze w danej chwili manewry, a jednocześnie przekazując informacje do kolejnych pojazdów, umożliwia efektywniejsze zarządzanie światłami.

Również „Asystent włączania się do ruchu i ruszania na skrzyżowaniu” wykorzystuje informacje uzyskiwane w ramach systemu inteligentnej infrastruktury drogowej. Z jednej strony, tuż przed wjazdem na skrzyżowanie nadaje on samochodowi optymalną prędkość, by ten mógł je pokonać bez zatrzymywania, w ramach „zielonej fali”. Z drugiej strony, system ten gwarantuje, że przy zmianie światła na zielone samochody już będą znajdować się w ruchu. To z kolei sprawi, że w interesie wszystkich uczestników ruchu krótka faza światła zielonego zostanie jak najlepiej wykorzystana.

„Asystent pojazdów uprzywilejowanych” z kolei informuje wszystkich uczestników ruchu o zbliżających się samochodach uprzywilejowanych. Reguluje zmianę świateł, umożliwiając tym samym szybki, a zwłaszcza bezpieczny dla wszystkich przejazd tych pojazdów.

 

SZUKAJ

NASZE GAZETY

OGŁOSZENIA

cena: 19 900,00 PLN

data: 2020-10-23

cena: 79 148,00 PLN

data: 2020-10-23

cena: 11 000,00 PLN

data: 2020-10-23

cena: 22 500,00 PLN

data: 2020-10-23

cena: 80 000,00 PLN

data: 2020-10-23

cena: 42 000,00 PLN

data: 2020-10-23

cena: 6 900,00 PLN

data: 2020-10-23

cena: 26 000,00 PLN

data: 2020-10-23

cena: 34 000,00 PLN

data: 2020-10-23

cena: 44 000,00 PLN

data: 2020-10-23


 

NASZE SERWISY

Autogielda  Odjazd  M2 Planeta zwierząt  Erotyka

Redakcja: raklama@autogielda.pl

Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA