zobacz: przerywnik.pl autogielda.pl e.autogielda.pl
Sobota, 4 Maja 2024, Imieniny obchodzą: Florian, Malwina, Monika
Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: MAZDA CX-3 cena: 72 999,00 PLN, miejscowość: Piaseczno, data: 2024-05-04, ...szczegóły
GALERIA
NAPISZ DO ODJAZD-u
Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
NAJNOWSZE
Kto płaci najmniej za OC w grudniu 2017 r.? (21-12-2017)
Jeśli masz wolne 100.000 Euro i lubisz się ścigać, to auto dla Ciebie (20-12-2016)
Nowy Przedłużony Volkswagen Tiguan Allspace (20-12-2016)
Mitsubishi Outlander PHEV – hybrydowe auto dla przedsiębiorców dbających o ekologię (20-12-2016)
DOSTAWCZAK NA PRĄD Z PRZYZWOITYM ZASIĘGIEM? CZEMU NIE (16-12-2016)
Nowe RENAULT ZOE (13-12-2016)
Marcin Majski
Ci, którzy widzą to auto po raz pierwszy, zastanawiają się do jakiego segmentu je zaliczyć. Jest to kombinacja małego kombi i przestronnego vana. Jednym z konkurentów tego auta jest np. Opel Agila. Mazda ma długość 3,81 m i jest dość wysoka (1.54 m). Auto bazuje na nieco zmodyfikowanej płycie podłogowej produkowanej do 1998 r. Mazdy 121. Konstruktorom udało się wygospodarować z tak małej karoserii całkiem sporą ilość miejsca. Dodatkowo producent zastosował przesuwaną o 120 mm tylną kanapę. Dzięki temu rozwiązaniu można zwiększać przestrzeń na nogi albo powiększyć przestrzeń bagażową z 330 do 365 l. Przesuwana kanapa sprawia, że w tak małym aucie w razie czego możliwe jest wygodne zajęcie pozycji, nawet bardziej rosłym pasażerom. Jako ciekawostkę należy zaznaczyć, że tylna kanapa w stosunku do przednich foteli została umieszczona wyżej o 55 mm. W założeniu konstruktorów Mazdy miało to służyć poprawie widoczności dla pasażerów na tylnej kanapie. Pytanie tylko po co? Zostanie to pewnie tajemnicą producenta. Frajdę z tego rozwiązania mogą mieć co najwyżej dzieci. Ale jest jeszcze jedna rzecz świadcząca na korzyść Demio. Otóż po rozłożeniu siedzeń przednich i tylnych, da się je tak ułożyć, żeby tworzyły w miarę równe legowisko o długości 203 cm i szerokości 120 cm. Oczywiście taką możliwość przenocowania należy traktować jako ostateczność, ale zawsze w razie czego mamy taką alternatywę.
Jako, że od tego typu aut wymaga się niskich kosztów eksploatacji, a osiągi schodzą na dalszy plan, jednostki napędowe muszą mieć niewielkie pojemności i być ekonomiczne. W Demio montowano przez pierwsze dwa lata silnik 1.3 w dwóch wariantach mocy: 63 oraz 72 KM. Na giełdach i w ogłoszeniach można spotkać najczęściej ten słabszy wariant. Jeśli ktoś nie oczekuje od tego auta nie wiadomo jak dobrych przyspieszeń, będzie na pewno z tej jednostki bardzo zadowolony. Po pierwsze, w odróżnieniu od obecnie oferowanych małych silników, ma nie trzy, a cztery cylindry. Ma to ogromne znaczenie, jeśli chodzi o głośność oraz kulturę pracy silnika. Do 100 km/h wersja 63-konna rozpędza się w 14 s, a maksymalnie rozpędzimy to autko do 151 km/h. No cóż, tyle musi wystarczyć, ale nie zapominajmy o tym, że przeznaczeniem tego samochodu są miejskie drogi i ewentualnie krótkie trasy poza miastem. Średnie spalanie oscyluje wokół 7 l/100 km, ale na trasie oszczędni mogą osiągnąć wynik nawet nieco poniżej 6 l/100 km.
W 2000 r. w ofercie silnikowej znalazł się też 1.5-litrowy motor o mocy 75 KM. Zarówno ten, jak i mocniejsza odmiana silnika 1.3-litrowego zapewniają nieco lepsze osiągi, ale wciąż są one na poziomie autka miejskiego. Niestety żadna Mazda Demio nie była dostępna z silnikiem Diesla.
Do przeniesienia napędu służy 5-biegowa skrzynia biegów, o której należy mówić w samych superlatywach. Tradycyjnie już, jak na Mazdę przystało, sam drążek dobrze leży w dłoni, skrzynia pracuje bardzo precyzyjnie, a drogi jej przełączania są krótkie. Nie należy oczekiwać zbyt bogatego wyposażenia. Dwie poduszki, ABS czy wspomaganie to w zasadzie wszystko na co możemy liczyć kupując to auto. Rzadko który egzemplarz jest lepiej wyposażony, a to z tej prostej przyczyny, że kupując takie auto przeważnie oszczędza się na każdym kroku i bierze się auta z wyposażeniem fabrycznym, bowiem każdy dodatek znacznie podwyższa cenę.
Ceny używanych Mazd Demio kształtują się na poziomie 7-8 tys. zł. Wielu użytkowników chwali sobie jakość wykończenia oraz niezawodne silniki i podkreśla, że w porównaniu do włoskich czy niemieckich aut Demio to pod tym względem wzór godny naśladowania. Trudno wymienić choć jedną typową przypadłość tego auta, bowiem w zasadzie oprócz zwykłych części eksploatacyjnych nic się tu nie psuje. Części zamienne nie powinny zrujnować naszego domowego budżetu i w zasadzie koszty użytkowania sprowadzają się do wymiany płynów eksploatacyjnych oraz lania paliwa. Oto przykładowe ceny części: klocki hamulcowe 167 zł, tarcza hamulcowa 114 zł, amortyzator przedni 444 zł, tylny 395 zł, sprzęgło kompletne 458 zł. Drogie jak widać są amortyzatory, ale z kolei sprzęgło jest znacznie tańsze niż u aut konkurencyjnych.
SZUKAJ
OGŁOSZENIA
Redakcja: raklama@autogielda.pl
Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA