zobacz:  przerywnik.pl   autogielda.pl   e.autogielda.pl

Sobota, 4 Maja 2024, Imieniny obchodzą: Florian, Malwina, Monika

ds

Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: MAZDA CX-5 cena: 104 999,00 PLN, miejscowość: Piaseczno, data: 2024-05-03, ...szczegóły

NAPISZ DO ODJAZD-u

Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją

reklama@autogielda.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Drukuj AAA
;

Mazda Demio (1998-2002)

Marcin Majski


Na rynku oprócz aut pożądanych i modnych, a zaliczają się do nich głównie auta sportowe i drogie terenówki czy kabriolety, są też auta niczym szczególnym się nie wyróżniające. Kupowane są przez ludzi traktujących samochód jako obiekt, którym przemieszczają się z punktu A do punktu B. Jednym z aut, które można im polecić jest Mazda Demio

Ci, którzy widzą to auto po raz pierwszy, zastanawiają się do jakiego segmentu je zaliczyć. Jest to kombinacja małego kombi i przestronnego vana. Jednym z konkurentów tego auta jest np. Opel Agila. Mazda ma długość 3,81 m i jest dość wysoka (1.54 m). Auto bazuje na nieco zmodyfikowanej płycie podłogowej produkowanej do 1998 r. Mazdy 121. Konstruktorom udało się wygospodarować z tak małej karoserii całkiem sporą ilość miejsca. Dodatkowo producent zastosował przesuwaną o 120 mm tylną kanapę. Dzięki temu rozwiązaniu można zwiększać przestrzeń na nogi albo powiększyć przestrzeń bagażową z 330 do 365 l. Przesuwana kanapa sprawia, że w tak małym aucie w razie czego możliwe jest wygodne zajęcie pozycji, nawet bardziej rosłym pasażerom. Jako ciekawostkę należy zaznaczyć, że tylna kanapa w stosunku do przednich foteli została umieszczona wyżej o 55 mm. W założeniu konstruktorów Mazdy miało to służyć poprawie widoczności dla pasażerów na tylnej kanapie. Pytanie tylko po co? Zostanie to pewnie tajemnicą producenta. Frajdę z tego rozwiązania mogą mieć co najwyżej dzieci. Ale jest jeszcze jedna rzecz świadcząca na korzyść Demio. Otóż po rozłożeniu siedzeń przednich i tylnych, da się je tak ułożyć, żeby tworzyły w miarę równe legowisko o długości 203 cm i szerokości 120 cm. Oczywiście taką możliwość przenocowania należy traktować jako ostateczność, ale zawsze w razie czego mamy taką alternatywę.

Jako, że od tego typu aut wymaga się niskich kosztów eksploatacji, a osiągi schodzą na dalszy plan, jednostki napędowe muszą mieć niewielkie pojemności i być ekonomiczne. W Demio montowano przez pierwsze dwa lata silnik 1.3 w dwóch wariantach mocy: 63 oraz 72 KM. Na giełdach i w ogłoszeniach można spotkać najczęściej ten słabszy wariant. Jeśli ktoś nie oczekuje od tego auta nie wiadomo jak dobrych przyspieszeń, będzie na pewno z tej jednostki bardzo zadowolony. Po pierwsze, w odróżnieniu od obecnie oferowanych małych silników, ma nie trzy, a cztery cylindry. Ma to ogromne znaczenie, jeśli chodzi o głośność oraz kulturę pracy silnika. Do 100 km/h wersja 63-konna rozpędza się w 14 s, a maksymalnie rozpędzimy to autko do 151 km/h. No cóż, tyle musi wystarczyć, ale nie zapominajmy o tym, że przeznaczeniem tego samochodu są miejskie drogi i ewentualnie krótkie trasy poza miastem. Średnie spalanie oscyluje wokół 7 l/100 km, ale na trasie oszczędni mogą osiągnąć wynik nawet nieco poniżej 6 l/100 km.

W 2000 r. w ofercie silnikowej znalazł się też 1.5-litrowy motor o mocy 75 KM. Zarówno ten, jak i mocniejsza odmiana silnika 1.3-litrowego zapewniają nieco lepsze osiągi, ale wciąż są one na poziomie autka miejskiego. Niestety żadna Mazda Demio nie była dostępna z silnikiem Diesla.

Do przeniesienia napędu służy 5-biegowa skrzynia biegów, o której należy mówić w samych superlatywach. Tradycyjnie już, jak na Mazdę przystało, sam drążek dobrze leży w dłoni, skrzynia pracuje bardzo precyzyjnie, a drogi jej przełączania są krótkie. Nie należy oczekiwać zbyt bogatego wyposażenia. Dwie poduszki, ABS czy wspomaganie to w zasadzie wszystko na co możemy liczyć kupując to auto. Rzadko który egzemplarz jest lepiej wyposażony, a to z tej prostej przyczyny, że kupując takie auto przeważnie oszczędza się na każdym kroku i bierze się auta z wyposażeniem fabrycznym, bowiem każdy dodatek znacznie podwyższa cenę.

Ceny używanych Mazd Demio kształtują się na poziomie 7-8 tys. zł. Wielu użytkowników chwali sobie jakość wykończenia oraz niezawodne silniki i podkreśla, że w porównaniu do włoskich czy niemieckich aut Demio to pod tym względem wzór godny naśladowania. Trudno wymienić choć jedną typową przypadłość tego auta, bowiem w zasadzie oprócz zwykłych części eksploatacyjnych nic się tu nie psuje. Części zamienne nie powinny zrujnować naszego domowego budżetu i w zasadzie koszty użytkowania sprowadzają się do wymiany płynów eksploatacyjnych oraz lania paliwa. Oto przykładowe ceny części: klocki hamulcowe 167 zł, tarcza hamulcowa 114 zł, amortyzator przedni 444 zł, tylny 395 zł, sprzęgło kompletne 458 zł. Drogie jak widać są amortyzatory, ale z kolei sprzęgło jest znacznie tańsze niż u aut konkurencyjnych.

 

SZUKAJ

NASZE GAZETY

OGŁOSZENIA

cena: 95 999,00 PLN

data: 2024-05-03

cena: 72 999,00 PLN

data: 2024-05-03

cena: 58 999,00 PLN

data: 2024-05-03

cena: 73 999,00 PLN

data: 2024-05-03

cena: 73 999,00 PLN

data: 2024-05-03

cena: 75 999,00 PLN

data: 2024-05-03

cena: 65 999,00 PLN

data: 2024-05-03

cena: 82 999,00 PLN

data: 2024-05-03

cena: 82 999,00 PLN

data: 2024-05-03

cena: 72 999,00 PLN

data: 2024-05-03


 

NASZE SERWISY

Autogielda  Odjazd  M2 Planeta zwierząt  Erotyka

Redakcja: raklama@autogielda.pl

Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA